вторник, 12 април 2011 г.

Полицай ми смига, мамо!

Много харесвам тънкия хумор на Димитър Бежански за това ви предлагам да му се насладите и вие......

Стоп-палката лъсна пред фаровете ми и аз инстинктивно набих спирачките.
Катаджии. Двама.
— Сержант Костов! — представи се единият.
— Сержант Пешев! — отрапортува и вторият.
Изгасих двигателя и ги погледнах въпросително.
— Сто долара! — каза сержант Костов.
— Защо?! — учудих се не без основание аз.
— Ми щото те спряхме — обясни сержант Пешев.
— Да де, но защо ме спряхте?
— Ми за да ти земем сто долара! — чистосърдечно отвърна сержант Пешев.
Логиката му бе желязна, нямаше какво да кажа. За всеки случай обаче се опитах да възразя:
— Ама аз не съм направил никакво нарушение!…
— Айде де! — весело се засмя сержант Пешев. — Няма шофьор, който да не е направил нарушение!
— Така е — съгласих се. — Но в момента не съм нарушил нищо!
— В момента не си, но в някой друг момент — си! Така че давай сто долара, стига сме се разправяли!
Отвърнах, че нямам сто долара. Сержантите попитаха какво имам тогава. Марки? Казах, че и марки нямам.
Двамата ме изгледаха с презрение.
— Ти кво работиш бе, мой човек? — поинтересува се сержант Костов.
Отговорих, че съм певец. Оперен.
— Малеййй! — със съжаление поклати глава сержантът. — Ти верно си много зян бе, мой човек! Вчера спрехме един художник. Виж, това по е занаят! Пари нямаше, ама ни даде по една картина. Жената веднага я закачи у кухнята. А ти — певец!
— Мога да ви изпея нещо! — плахо предложих аз. — Обичате ли арията на Каварадоси?
— Абе, я мани тая работа! — с погнуса се изплю сержант Пешев. — Ария! Пръстен немаш ли? Венчална халка?
Казах им, че нямам нито пръстен, нито венчална халка.
— Давай тогава квото имаш! — с досада рече сержант Костов. — Давай, стига си ни губил времето!
Прерових всичките си джобове и с мъка събрах три лева. Взеха ги с отвращение.
— Ей, момчета — попитах, докато те си деляха парите, вие да не сте менте-катаджии?
— Ми менте сме, разбира се! — отвърна сержант Пешев. — Ако бехме истински, щеше ли да се отървеш с три лева?!

Извода какъв е.....когато пътувате си сваляйте бижутата.....и само стотинки в потфейла....че с това менте....на всеки километър....няма отърване, ами да минаваме по-леко....все пак криза е.....

4 коментара:

  1. :):) Тутулинка, ако те прочете Мишо ще каже с назидание "Ето видя ли защо не нося халката"
    Пък... то кое ли не ни е менте вече :)

    Поздрав най-сърдечен на теб и момичетата и :) виж, лято се задава!

    ОтговорИзтриване
  2. Прав е Мишо, Пепи! Колкото по-голи, по-добре. Тъкмо ще пестим от пране / вода, ток, прах за пране..../
    Ако могат да ни откажат и от ядене....да минем само с гледане....ама пусто няма как....поне за сега...
    То аз притеснения нямам, че докато се самоизям...бая годинки ще изкарам...мислете му вие...фиданките...хи-хи-хи...

    ОтговорИзтриване
  3. Благодаря ти за днешната усмивка!

    ОтговорИзтриване
  4. То освен да се усмихваме друго не ни остана...безплатно е и здравословно!
    Хапчице, толкова много си ми натрупала за четене, ама като почна....стой та гледай....
    Весел,весел ден!
    Нора

    ОтговорИзтриване